23 Haziran 2014 Pazartesi

GÜZEL VE GERÇEK

GERÇEKLEŞEĞİNE İNANDIĞINIZ ZAMAN, TÜM GÜZELLİKLER ÖNÜNÜZE SERİLİYOR. KENDİNİZİ MASAL KAHRAMANI GİBİ HİSSEDİYORSUNUZ, ÇÜNKÜ TÜM OLAĞANÜSTÜ ŞEYLER MASALLARDA OLUR DEĞİL Mİ?


Benim masalımda bildiğiniz üzere dramatik başlamıştı, ama ben kurguyu tamamen farklı bir yöne taşıdım, sadece iyileşeceğime inanarak.

Sizinle konuşmayalı tam 1,5 ay oldu. Kayaköy'deki hayatımı yoluna koymakla meşguldüm, üzgünüm. Ama sizinle gerçekten güzel şeyler paylaşacağım ve kendimi affettireceğim:)

İlk olarak geçen hafta aldığım MR neticelerinden bahsedeceğim size. MR sonucumu almaya yakın, korkularım ve endişelerim bütün bedenimi ele geçirmişti. İstanbul'dan uzaklaşıp yeni bir hayat kurma girişimim şu ana kadar bana en iyi gelen, beni en mutlu eden şey olmuştu.Kötü birşey çıkarsa tüm bu güzellikleri bırakıp hastane odalarına hapsolma düşüncesi beynimi yiyip durdu...

Bu gelip geçici bir hastalık değildi, tekrar nüksetme olasılığının yüksekliği bu gibi zamanlarda, malesef ki sizi oldukça tedirgin ediyor.Aynı hisleri bende yaşıyorum her 3 ayda bir. Fakat burda, hastalıktan ve endişelerimden oldukça uzak kalabiliyorum. Çünkü burası gizemli bir köy, ilginç bir şekilde iyileştirici etkisi var insanların üzerinde. Köy'ün havasında farklı bir karışım var, bazen sis bulutu çöküyor bulutların üstünde yürüyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz. Kulağınıza melodik bir şekilde böceklerin ya da yaprakların sesleri geliyor, bu sesleri bir cümleye benzetmeye başlıyorsunuz. İstanbul'da korna sesleri yada motor sesleri ile uyanmak ne kadar can sıkıcıymış. Yada dört duvar arasında bir günü geçirmek, stres ve sıkıntı dolu çalışma hayatı, insan ömrünün kısalmasına yeterli sebepler değil mi?

Huzurlu ve izole hayatımın tadını çıkarırken, MR sonuçlarımı almama dakikalar kala, bana verilen kağıtta güzel şeyler yazacağını düşündüm. Ne olursa olsun ben mutlu olacak birşey bulabilirdim, bugüne kadar da öyle olmadı mı? Yetkili doktorun bana uzattığı kağıtta hiçbirşey yazmıyordu, bomboş tertemiz bir kağıt parçasıydı. Tekrar ve tekrar okudum. Görülen en ufak bir kitle bile yoktu, anneme sarıldım. Masalda gibiydim, ameliyattan sonra tertemiz geçirdiğim 6 ay. Belki de bitiyordu, belki de duraksamıştı. Doktorlar ne yapıyorsan devam et dediler, kullandığım vitaminler,votrient ve en önemlisi burda tamamen organik beslenmem işe yaramıştı!!! 




Mükemmel haberin ardından, İstanbul'dan Kayaköy'e döndüm. Artık iş yapma zamanı, hemen bilgisayarımın başına oturdum ve yazmaya başladım. Sanırım üstümde MR sonucunun endişesi vardı, şimdi daha sağlıklı düşünebiliyor ve plan yapabiliyorum.

Zihnim yeni fikirlerle dolu, artık hastalık konusuna yer yok orada!

Pozitif düşüncenin insan sağlığına olan büyük etkisinden bugüne kadar çokça bahsettim, şimdi değinmek istediğim konu organik beslenmenin önemi. Sebze ve meyve yiyerek sağlıklı beslendiğini düşünen birçok insan aslında, kimyasal gübrelerle yetişen hormonlu ve ilaçlamalı ürünleri yemekte. Bu bahsettiğim temel 3 zararlı uygulama ürünlerin sezon dışında yetişmesine ve kalemle çizilmiş gibi kusursuz görünmesine yol açıyor. Fakat içi zehir dolu, bu zararlı kimyasallar kansorejen olduğu gibi birçok hastalığa yakalanmanıza da yol açıyor. Kimi kişilerde organik pazar adı altında köylüler tarafından getirilen, yarı organic ürünleri yiyerek organik beslendiğini sanıyor. Aldığınız ürünlerin yüzde yüz organik olması demek biraz önce saydığım hiçbir uygulamaya girmemiş ürün olmalı. Peki nasıl mı anlayacaksınız?

-Sebze ve meyvelerin hangi sezonda yetiştiğini bilip, sezon dışı ürün yemeyeceksiniz.

- Aldığınız ürünlerde böceklerin girdiğini kanıtlayacak delikler olmalı ki ilaçlamaya maruz kalmadığını anlamış olursunuz.

-Yamuk yumuk şekillerde olanları tercih edin, kusursuz gözükenlerden uzak durun.

Ben burda organik tarım adına her geçen gün yeni şeyler öğrenmekteyim, bunları sizinle paylaşacağım ve yardımcı olacağım. Eğer bu gibi şeylere dikkat ederseniz vücudunuza daha az zarar vermiş olursunuz.Daha fazlasını bir zaman sonra sizlerle paylaşacağım:) 

Black Diary'i özlemişim. Bazen uzun ayrılıklar hayatımıza yeni nefesler getirir, artık gün aşırı yazacağım. Takipte olun..

Sevgiler 

Gözde Becerikli




2 yorum:

  1. Yeniden merhaba :) Sonuçların temiz çıktığı için bende çok sevindim kötü günler geride kalsın bir daha hiç geri gelmesinler inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. iyileştiğinize çok sevindim. Ben de Kayaköy'ün havasını çok severim ve mistik bir yer olduğunu düşünürüm. Yalnız değilmişim.

    YanıtlaSil